Aller au contenu

Audition

Fiction ou réalisme ? Probablement un peu des deux.

Ce serait comme un « d’après une histoire vraie » de l’audition. Tout y est réel, renouvelé chaque soir. Aucune simulation. De vraies sélections.

Chaque soir les interprètes se prêteront au jeu de « pouvoir » d’une entité-artistique 2.0. Ils ne savent rien du sort qu’il leur est réservé.

D’ailleurs quels leviers agissent sur le choix d’un interprète ?

Un corps, un muscle, un sourire, un regard, une histoire, une virtuosité, une sensualité, une capacité d’adaptation, un grand savoir, un manque de savoir… ?

Et puis, comment apparaître quand tout vous mène à disparaître ?

Et puis le désir, on en parle ? L’élément subjectif et majeur. Une vaste séduction ? Une prédation ? Mais qui chasse vraiment l’autre ?

Et puis la question : audition, acte ou simulacre démocratique ?

Et puis, au fait … sommes-nous tous égaux ?

Nous verrons bien.

C’est une dissertation vivante autour de la petite anatomie de l’audition qui est proposée.
A leurs cœurs battants, à leurs corps vaillants, l’approche désincarnée, déshumanisée d’une rencontre 2.0 .
A ne plus toucher, ne plus rencontrer.
A ne plus rencontrer, ne plus aimer ? ” Olivier Dubois

Fiction or reality? probably a little of both.

This is like  “inspired by a true story” about an audition. Everything is real, renewed every night. No simulation. real selection process.

Every night, the performers will play the power game of an artistic entity 2.0.
They know nothing about the fate that awaits them.

This begs the question, what factors come into play when choosing a performer?

A body, a muscle, a smile, a look, a story, a virtuosity, a sensuality, a a capcity to adapt, considerable knowledge, a lack of knowledge…?

And in fact, how to reaveal when everything leads you to disappear?

A desire, shall we talk about it? Such a major subjective element. A vast seduction ? Predation? But who is chasing who?

And in fact the question: the audition, a feat or a democratic simulation?

And in fact…are we all equal?

We shall see.

“This is a living dissertation about the anatomy of an audition.
To their beating hearts, to their valiant bodies, the disembodied prospect of a dehumanised meeting 2.0.
When no longer touching, no longer meeting,
When no longer meeting, no longer loving?”

Olivier Dubois

Olivier Dubois enjoys deploying works filled with an iresistible desire for life. This is what he does with all the dancers from the Ballet Junior, around forty young performers who form a vibrant, organic collective out of which each individual is asked to reveal themselves.

Choré gra phe